יום חמישי, 21 באוקטובר 2010

קאפקייקס מתוקים ויפים


אתמול יצאנו לסיור החודשי באיקאה ושם מצאתי מנג'טים מקסימים בצבעי אדום שחור ולבן. למרות שאף פעם לא עשיתי שימוש במנג'טים קודם, הייתי חייבת לקנות אותם- הם כל כך יפים......

היום אחה"צ שינסנו מותנינו ואפינו קאפקייקס.

המתוק שלי ישר אמר: "אבל אמא- אני צריך כובע של טבח!" לא יודעת מאיפה הוא הביא את הרעיון אבל אני הבאתי את הביצוע מתוך המטבח עצמו- מקופסת קורנפלקס ושקית ניילון נולד לו כובע טבחים מושלם- תמונות בפוסט הבא.


עבדנו לפי המתכון המומלץ מאד הזה:

שלקוח מתוך אתר מבשלים


קאפקייקס וניל


מרכיבים:

1.5 כוסות קמח

1 כפיות אבקת אפייה

0.5 כפיות מלח

120 גרם חמאה - רכה

1 כוסות סוכר

3 ביצים

1.5כפיות תמצית וניל

3/4 כוסות חלב

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל- 180מעלות.
מנפים לקערה את הקמח, אבקת האפייה והמלח.

בקערת מיקסר, מקציפים יחד חמאה וסוכר, עד קבלת תערובת בהירה ואוורירית.
מוסיפים את הביצים בזו אחר זו, ואחריהן את תמצית הוניל.
מוסיפים את החלב ואת תערובת הקמח לסירוגין, כשמתחילים ומסיימים בקמח (קמח-חלב-קמח-חלב-קמח).
מרפדים תבנית של שנים-עשר שקעים במנז'טים (גביעי נייר) בגודל המתאים, או לחלופין משמנים ומקמחים את השקעים, ומחלקים את התערובת ביניהם באופן שווה.ממלאים את השקעים עד לשלושת רבעי מגובהם. (אני הכנסתי חלק לתוך תבנית מאפינס והם יצאו עגולים ישרים ויפים ואת החלק השני שמתי רק בתוך המנג'ט ואלו יצאו קצת יותר חופשיים.... אבל בכל זאת- זאת תערובת שמחזיקה את עצמה)
אופים כ-20 דקות, עד שכיפות המאפים זהובות וקפיציות למגע.
מצננים היטב לפני מילוי או ציפוי.

לציפוי הכנו קרם חמאה כיאה לקאפקייקס אמריקאים אמיתיים:

קרם חמאה-

מקציפים יחד 120 ג' חמאה ו-200 ג' אבקת סוכר עד לקבלת תערובת חלקה.

ניתן להוסיף חומרי צבע.
אנחנו חילקנו לשלוש כוסות ח"פ וצבענו אחד בכחול, אחד בחום עם קקאו ואחד בצהוב (שהמשיך להראות לבן למרות כמויות הטרטרזין שדחפנו לו.....)

פיזרנו סוכריות צבעוניות מעל וכולם היו מאושרים.....


מה שהפתיע אותי מאד היה שהם ממש ממש טעימים!
הכנתי אותם משתי סיבות בלבד- אחת, כדי לנצל את המנג'טים המהממים והשניה בשביל הפעילות והכיף ביחד, מעולם לא דמיינתי שזה יצא גם טעים!
הטעם החזיר אותי 25 שנה אחרוה לחגיגות ימי ההולדת של חברי לגן בדרום אפריקה.....

שומרים בקירור כדי שהקרם לא ימס.









 

בתאבון ותהנו! אין כמו לאפות עם הקטנטנים האלו....
Posted by Picasa

אין תגובות:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails